donderdag, november 24

Back-Up

Bij de provider waar ik eerst een blog had, 20-six, is nogal wat gedoe en gedonder. En vanwege dat gedoe en gedonder, maar vooral ook vanwege het uitblijven van een reactie van de provider daarop, besloot ik mijn backup even goed te regelen.

Alle blogjes die ik in de afgelopen twee jaar schreef die ik leuk genoeg vond knipte ik uit het blog en plakte ik in een Word-document. De snippers vlogen me om de oren. Avonden lang ging het van: Knip, plak, knip, plak, knip, plak. En tussendoor natuurlijk lezen, lezen, lezen. Er waren veel blogjes die ik wilde bewaren, zo bleek. En toen ik klaar was met knippen en plakken had ik een Word-document van 208 pagina's. Twee-honderd-en-acht! Wow. Dat is echt wel veel.

En toen ik vandaag nog even wilde kijken op mijn oude blog bleek hij verdwenen. Een groot wit scherm is wat er rest. Ik kan nog wel bij de bewerkingspagina. Maar het blog zelf is niet meer te zien. Tja. Nét op tijd gebackupt dus?

EDIT: het bleek dat 20six alle zelfgebouwde blogs die geen reclame hadden geplaatst, op wit had gezet. Dát kunnen ze wel. Hun bloggers beveiligen tegen iedere willekeurige idioot niet. Tssssk.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is wel heel vreemd (en toevallig ook) ... Ik heb gisteren ook van alles een kopie gemaakt en ga zo eens kijken hoe het met mijn blog gesteld is :-) x Laaf

Anoniem zei

ojeeeee...dan moet ik ook bakuppe

Anoniem zei

Foetsieweg. En die van Roos is helemaal wit, net als die van jou. Spooky allemaal. Ben benieuwd of ze alle oud 20sixers gaan deleten of op wit gaan zetten. Nou ja, ik blogde er toch al 17 maanden niet meer dus ik kan er niet rouwig om zijn. En de back up stond al op mijn oude pc en sinds gisteren ook op mijn nieuwe. Leuk om, tijdens de koude winteravonden, alles uit te printen en in ordners te doen *gaat voor de zekerheid ook een 2de backup maken van Cestlavi blog*. x Laaf

Anoniem zei

Ik sta ook op wit. Alleen maar omdat ik geen reclame heb staan? Achterlijk. Een back-up heb ik nog niet... zal ik eens snel aan gaan werken.

Anoniem zei

Tis wel bijzonder witjes op je oude adres.
Doen ze dat bij iedereen die 20/six vertlaat.
Veel succes hier, en tot ziens.
En een fijn avondje natuurlijk.

Anoniem zei

Dag meid, ook ik ben langs geweest. Ik hoop datje het hier naar je zin hebt.

alfi

Anoniem zei

Ik heb wel reclame maar ik ga ook maar eens backuppen.....je weet nooit

Anoniem zei

Nee hoor, ik zie hem nog steeds.

Dondersteen zei

@Struikel: dat komt omdat ik hem teruggezet heb naar een standaard layout. Met reclame. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat niet opgevallen is?!?!

Anoniem zei

Tijd om weg te gaan, wat een gedoe he! Ik heb gelukkig (nog) nergens last van maar ben me wel aan het orienteren op andere blogcommunities.