maandag, november 28

Oude vriendschap

Ook al hadden we elkaar twee jaar niet gezien, we gingen verder waar we gebleven waren. In drie-en-half uur kwam alles voorbij; vriendjes van vroeger, onze vriendjes van nu, ouders, haar broer en mijn zus, werk, hobby's, kinderen, de zin van het leven. We vlogen van luchtig naar zwaar en weer terug. We konden, na twee jaar verwerken, glimlachend praten over mooie mensen die niet meer hier zijn.
Het was fijn. Het was als vanouds. Het was als 35 jaar geleden, op haar of mijn kamer met een pot thee, en maar kletsen. Veel is veranderd in die 35 jaar, maar sommige dingen he-le-maal niet. Toen ze naar huis moest namen we een besluit. We wachten niet weer twee jaar maar maakten meteen een afspraak voor januari.

En zo werd me vandaag weer duidelijk; ook oude vriendschap roest niet.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het 'juist' oude vriendschap roest niet! Mooi!

Anoniem zei

Zo is het. Gaaf dat het een succes was!! Maarreh: het belangrijkste: werd het nu vlaai, of werden het toch de soesjes? :-)

Dondersteen zei

@Rose: soesjes. Ik koos toch voor soesjes. We vraten ze allemaal op. Yummmmmm....

Anoniem zei

Eén ding is duidelijk.
Die schoonmaakaanval van gisteren is niet hormonaal.
Ut was gewoon omdat je oude vriendin op visite kwam.
(ahahahah)
Fijn avondje

Anoniem zei

Genieten, dat is het!

Anoniem zei

Nee, hoor! Likje Hammorite op z'n tijd en je kunt er weer even tegen. En... het blíjft mooi.

Anoniem zei

leuk! en gezellig dus, mooi!

Anoniem zei

Drop dus...

Anoniem zei

Blijde grijns op mijn gezicht. Vriendinschap is iets moois! Overmorgen komt mijn vriendin-al-23-jaar hier bijkleppen. En vorige week kreeg ik kaartje van hartsvriendin van heel vroeger die ik sinds mijn 11e niet meer heb gezien, maar pas viavia heb teruggevonden.