dinsdag, september 12

Alarm

Het was midden in de nacht, Peer en ik waren diep in slaap toen een enorm geloei ons wekte. 'Wheeeeepppp.... wheeeeeepppp...' klonk het. Ik rukte me uit dromenland en werd langzaam wakker. Met de nadruk op langzaam. Peer was gelukkig sneller van begrip.

'Wat is dát voor herrie?' vroeg ik slaapdronken.
'Dat is ons brandalarm', zei Peer die al naast het bed stond.
En ja hoor, toen was Donder ook wakker!

Peer liep de trap al af terwijl ik bezig was te bedenken wat er mee moest, wat ik aan moest, waar alles lag.
'Peer?' riep ik naar beneden.
'Jahaaaa?' klonk het naar boven.
'Heb je al brand ontdekt?'
'Nee hoor, hier is niks aan de hand.'

Ik liet me, gerustgesteld, terugzakken op de rand van mijn bed. Over adrenaline gesproken zeg. Peer controleerde ondertussen het hele huis, van kelder tot zolder én weer terug. Voor de zekerheid. Maar er was echt niets aan de hand.

Er zijn dus twee conclusies:
a. de batterij was leeg
b. we stoppen er nu een Duracel in.
Want geloof me, dit wil je niet al te vaak meemaken!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Zoiets komt natuurlijk nooit overdag. Dit gebeurt altijd midden in de nacht. Ik heb het met pannenkoeken bakken. Vraag me niet hoe het kan maar het gebeurt. Uit voorzorg halen we dan altijd de batterijen uit het apparaat.

Anoniem zei

Bin there done that. alleen heb ik in mijn geval de gehele inbrekersalarminstallatie ontmanteld voordat ik doorhad waar dat druilerige mwèèèp vandaan kwam.

Anoniem zei

Zou dit nou de reden zijn waarom er altijd geadviseerd wordt om batterijen in een rookmelder o.i.d. elk jaar standaard te vervangen?

Groet'n, JeZus ;)

Anoniem zei

Pffffffff nou dan ben je echt slecht wakker...hoe heb je gewerkt vandaag??

Anoniem zei

Die van ons geeft een kort vervelend piepje. Eerst om het half uur of zo maar naar mate de batereien leger worden volgen de piepjes elkaar sneller op.

Anoniem zei

Je weet in ieder geval dat je er wel wakker van wordt!

Algje zei

We hadden er hier zoene ergens achter de zooi liggen, onder in de kast onder de trap, toen we al wel aan 't klussen waren maar nog niet hierheen verhuisd. Heeft op een avond laat buur naar buur naar vorige bewoners naar ons gebeld en was nog een geluk dat ze ons zo te pakken kregen, anders was alsnog de brandweer gebeld door dat alarm. Want dat horen de buren ook, en goed, zelfs als het onder de zooi in de kast onder de trap ligt.

Anoniem zei

Kabouter Plop zat een pafke te doen onder te melder....

Anoniem zei

Hebben jullie een kelder?