donderdag, september 14

Ruzie?

Terwijl ik bezig ben deze foto te maken zit boven op de pergola een ekster. Zodra hij in de gaten heeft dat ik, vlak onder hem, ook interesse heb voor de druif begint hij hard te schreeuwen.

Het is ieder jaar om deze tijd hetzelfde liedje; de vogels vinden dat zij recht hebben op de druif, hij hangt immers buiten en zij hebben honger? En ik vind dat ik recht heb op de druif, ik geef hem immers water gedurende warme, droge periode's? Peer snoeit hem in december altijd terug. En we geven hem extra kalk. Bovendien hebben wij hem geplant. In mijn idee is het toch echt onze druif.

Waar het op neer zal komen, net als in voorgaande jaren is dat de vogels de bovenste druiven opeten en dat de hangende trossen voor ons zijn. Zodat we toch weer jam kunnen maken. Nog een week of twee wachten denk ik...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo is dat, eerlijk delen. En als ze te brutaal worden moet je Noes er maar op loslaten..

Anoniem zei

Oeioeioei...veel succes!
Maar dat eerlijk delen is prima toch?

Anoniem zei

Niets eerlijk delen ...is van jou!

Anoniem zei

Oppassen, want veren in je jam bederven je eetlust. Is een wijngaard niets voor jou?

Anoniem zei

Uiteindelijk wordt de 'buit' dus gewoon verdeeld... ;) Als ze maar niet de jampotjes leeg gaan pikken.

Anoniem zei

broodpap met jam??

Anoniem zei

Joepie! Ik zal 't jampotje weer opdiepen uit de bakjes-en-potjes-kast! Joehoe, Mikmak?! Loely gaat weer sjem maken!)