woensdag, september 20

Kanjers

Ze was jarig, onze collega Hejemato, en dus moest er getrakteerd worden. Eerst even tellen met z'n hoe-velen we waren vandaag en toen, hup!, op de fiets richting bakker.

Ze kwam terug met een hele grote doos en daarin lagen een stuk of twaalf appelkanjers. Oh, oh, oh... appelkanjers. Ik weet niet of je ze kent maar als dat niet het geval is en je komt ze tegen bij een goede bakker: koop ze! Doe je zelf een lol zeg.

'Ze zijn nog warm,' sprak onze collega terwijl ze haar jas uittrok. 'Kopje koffie d'r bij?' We knikten want spreken was, vanwege het hoge vochtgehalte in onze mond, niet mogelijk. Even later zaten we met onze ogen dicht te genieten. 'Ik was weer op dieet gegaan,' sprak ik met een mond vol van die heerlijk knapperige kruimelkorst, 'en dan kan ik echt heel goed nee zeggen tegen vanalles en nog wat, maar dit... '

Vervolgens aten we om een uur of één, omdat het woensdag was, een broodje van Frans. Okee, dat kon dan nog net zo'n broodje met sla, oude kaas en zongedroogde tomaatjes (...) maar toen werd het drie uur. Collega kwam terug uit de keuken en sprak de magische woorden: 'Er zijn er nog een paar over... zullen we...?' Ik schudde hard van nee. Echt heel hard. Maar even later zat ik toch achter een kanjer, een halve weliswaar maar toch een kanjer.

Het was een kanjer van een dag vandaag. Een foute dag, maar oh, zo lekker! En om het helemaal goed af te maken gingen we ook nog eens niet sporten! Want als je dan toch de fout in gaat kun je het maar beter heel goed aanpakken nietwaar?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Morgen een balansdag inlassen, dat las ik net in de libelle. Niet lijnen maar balansen, dwz weinig calorieen tot je nemen én veel bewegen. Ik dacht dat dat hetzelfde was als lijnen maar volgens de libelle niet..
Hier hebben ze niet van die appeldingesen, jammer maar misschien wel goed ook

Anoniem zei

Je hebt toch gesport vandaag? Met de fiets helemaal naar de bakker en drie keer naar de kantine gelopen.

Daar word je toch moe van.

Anoniem zei

whahahaha ettje, het toetsenbord dweilen hahahaha

Anoniem zei

Het was heerlijk, en trouwens je hebt wel gesport. Je was op de fiets vandaag!
Volgende week gaan we zeker sporten .. denk ik.

Anoniem zei

Waarom zou je jezelf pijnigen? En ze zijn verrukkulluk die kanjers...!