donderdag, juni 8

Vacance

Gistermiddag om 16.00 uur zwaaide ik naar mijn collega's en ging richting de grote bibliotheek in het centrum van Assen. Daar struinde ik bijna een uur rond en tikte bij het weggaan negen boeken af. 'Als dat maar genoeg is,' hoorde ik mezelf denken. De tijd zal het leren.

Daarna reed ik naar Norg om mijn moeder op te halen, at daar een lekkere kop soep met sla en broodjes en om 19.30 uur zaten we hier in huize Peer-Donder klaar voor de knipgroep. We moesten een nieuwe thuiskapper uittesten met onze knipgroep en ik moet zeggen: ze is geslaagd! We maakten meteen afspraken voor de rest van het jaar. Zo. Is dat ook weer geregeld.

En vanmorgen stond ik om half acht al naast mijn bed. Ik was wakker geworden toen Peer richting z'n werk ging en was vast van plan me nog een keer lekker om te draaien. Net zo lang liggen tot de wekker vond dat ik er uit moest, dat was het plan. Dat lukte niet.

'Eerst de was die niet in de droger kan,' dacht mijn hoofd, 'dan de rest van de was en dan nog het beddegoed. Uitzoeken wat ik nog aan boodschappen moet halen. Niet vergeten voldoende eten voor Noes in huis te halen. Briefje maken voor de buurvrouw met alle noodnummers en zo. Het huis moet schoon. Zal ik dan maar beneden beginnen en daarna boven doen of andersom? En dan nog de caravan inpakken en naar de apotheek voor onze medische paspoorten.... ' Kortom, van slapen kwam niks meer.

Ik heb vakantie. Op papier althans. Maar moet vandaag eerst nog even héél hard aan het werk. Maar morgenochtend, heel vroeg, knopen we ons iniminikerrevennegie achter de voiture en gaan we naar Le Sud de la France. Provence... Ici nous venons! Maar dat is pas morgen. Nu: aan de slag!

3 opmerkingen:

Algje zei

Stakkerd ;-). Wij van Taaldoos en Logke zijn jaloeoeoers! Genieten maar en met veel mooie plaatjes en sfeervolle praatjes terugkomen, ja?

Anoniem zei

Met zo'n heerlijk vooruitzicht is het allemaal wel op te brengen denk ik.
Heerlijk joh, ik ben maar een ieniemienie jaloers.

Anoniem zei

Fijne vacance